Víte, co mají společného značky L’Oréal, Stella Artois, Red Bull a Audi?

Zřejmá odpověď je, že jsou všechny neobyčejně úspěšné: světový leader v kategorii osobní péče, nejrychleji rostoucí značka piva, největší značka energetického nápoje na světě a nejrychleji rostoucí automobilová značka (podle indexu BrandZ společnosti Millward Brown).

Tyto značky nejsou pouze silné, snadno rozpoznatelné a populární, ale přitahují své spotřebitele neodolatelnou silou, podobně jako magnet přitahuje železo. Značky dosahují neodolatelnosti, pokud se stávají automatickou, instinktivní volbou v určité situaci v určitém kontextu – volbou, kterou je těžké neudělat. Soupeření s takovými značkami je pro konkurenci velmi náročné.

Díky NeedScope jsme odhalili, co neodolatelnost značek způsobuje. Na základě zkušenosti s více než 8000 studiemi po celém světě jsme identifikovali 8 faktorů, jejichž kombinace dělá značky neodolatelnými.
 

 

Přínosy neodolatelnosti

Abychom kvantifikovali výhody neodolatelnosti, zkompilovali jsme data z nedávných NeedScope studií z celého světa a pro více než 1000 značek spočítali kvocient neodolatelnosti (Irresistibility Quotient, IQ), který je nyní součástí všech nových NeedScope studií.

Pokud vyneseme do grafu vztah IQ a užívání značky, odhalíme, jaký má neodolatelnost vliv na chování spotřebitelů.

Značky s IQ 70 zvyšují svoji šanci na užívání v daném needstate o 70 % a IQ 80 přináší dvojnásobný podíl než IQ 50. Cesta k neodolatelnosti je ale náročná: pouze 16 % značek dosahuje IQ 70 a víc, a pouze 4 % přesáhnou IQ 80.